Hej ni med kunskap om Rogsta!
Jag är ansvarig för info för nästa upplaga av Sveriges Dödbok vad avser Fjällsjö sn. på den tiden i Västernorrlands län. (Numera i Jämtlands län).
Jag har fåtten nöt att knäcka vad beträffar Lars Erik Bergström som avlider på Backe lasarett, Fjällsjö sn, 19160414. Eftersom de inte då inte hade så mycket info om honom annat än att han var xxxhandlande (troligtvis resehandlande) och 61 år gammal, och med sidoinformation om hemvist i Rogsta Gefleborgs län. Dock är han Skriven å församlingen d v s i Fällsjö, utan att finnas någonstans i Församlingsboken. Han är också ikryssad för gift man i församlingen.
Nu har jag inte hittat honom i Folkräkningar e dyl, och jag har inte tillgång till Mikrokort för Rogsta på 1900-talet.
Vill gärna veta vem som håller i Sv DB för Rogsta, och få info om huruvida LEB kommer att tas upp hos er och då ev med hänvisn till avliden på länslasarettet i Backe, Fjällsjö sn, Fjällsjö kn? (Vi vill ju inte ha dubletter. Eller om han skall föras in hos mig med rätta födelsedatum, vigseldatum et c med hänv till Rogsta?