Har själv, och med viss hjälp från andra forskare fått lite mer uppgifter om Nils Petter Godin, så jag chansar och lägger in dem, för att förhoppningsvis få napp från någon som har ytterligare att tillföra, för det här verkar vara en man som är svår att få något grepp på.
Han var född 14/11 1811 i Härnösand. Arbetade en tid i Gävle, för att sedan flytta till Falun 1832 och gifter sig 1834 med Lisa Lund, född 9/3 1803.
Lisa L avlider 1840 och något år därefter så tycks han försvinna hur Faluns kyrkböcker (Hittar ej vare sig i husförhör eller Utflyttade) Det jag vet är att han är pappa till en flicka Christina Regina, född 1859 i Färila och Emma Petronella, född 1862,(min ff m) också i Färila.
Mamman till flickorna hette Emelie Charlotta Ehrensten och var vid båda tillfällena skriven i Söderhamn. De var aldrig gifta, och jag har aldrig återfunnit Nils Petter vare sig i Färila eller Söderhamn.
Således är jag nyfiken på om någon vet var han tog vägen när han lämnade Falun, osv, fram till sin död.
Jag har även samma problem med Emelie Charlotta, som tycks försvinna spårlöst från Söderhamn någon gång 1881 - 85,(står Utflyttad till Sundsvall som marginalanteckning i husförhör 1881 - 85, sid 967), men återfinns inte i Sundsvall, och inte heller bland döda eller utflyttade i Söderhamn, så alla tips mottages med tacksamhet.