Hej!
Vore tacksam för lite synpunkter på detta.
Min morfar Einar Johansson föddes 23/3-1898 i Alboga Församling som oä son till Anny Josefina Johansdotter f.17/1-1875 i Norra Vånga.Hon var piga på gården Stenö i Grude församling när hon blev gravid.
Det sas i släkten att Anny inte var fin nog till en viss son som kom från en bättre familj.Denna unge man skulle vara något yngre än Anny.
I början på 1980 talet ringde min morfar mig och sa att han ringt till någon släkt i GBG och där fått namnuppgift på en man som skulle vara hans far.
Det var en man från Gingri församling som skulle heta Johan Qvist f,28/7? 1878.
För några år sen började jag mitt sökande, hittade en dräng i Gingri församling som hette johan Qvist f 28/12-1878 i Rångedala,Fadern var Korpral och hade ju en en högre ställning
Under Annys graviditet var det en soldat som tog hand om henne för hon var svag och sjuklig.
Morfars Faddrar var en soldat familj som tog hand om henne både före och efter förlossningen.
Soldater Soldater Soldater?
Varför??
Jag har forskat framåt på denna Johan Qvist och funnit att han gifte sig 1909,och med denna kvinna får han flera barn och barnbarn.
Jag har varit kontakt med familjen, men ingen har hört om någon oä son till deras morfar.
Men vi skall försöka att träffas för att jämföra
foton.
Jag har även kollat Domböckera ,men kammat noll.
Vad är chansen till att detta är fadern vore intessant att få höra från er andra forskare
MVH Lilian