Hej Mats!
Jag kollade i Bernhard Johansons fotografregister om fotografen Sigge Öijer. Det visar sig att han vid olika tidpunkter hade ateljé på olika platser. Så långt är allt gott och väl, för då kan man lättare ringa in när en fotograf har varit på en viss plats. När det gäller Öijer, så blir det mer komplicerat, då tiden på en viss bosättningsort, kan vara längre än tiden, som den hade som ateljé.
Jag vet inte om det är den äldre versionen jag har av Bernhards fotografregister vid tidpunkten för det förra svaret, för i den senaste står det att Sigge Öijer hade sin bosättningsort i Eskilstuna från 1899-1904 och 1907. Om det nu är till någon hjälp.
Som du också har märkt så finns det alldeles för få foton tagna av honom och dessutom daterade i Porträttfynd, med märkningen Sigge Oijer, för att man ska kunna säga när han använde sig av en viss text.
Säker kan du aldrig bli på att säga att kortet visar det par du tror förrän du får det bekräftat av någon, som har samma foto namngivet eller att någon känner igen paret eller att du har ett annat foto, där paret finns, att jämföra med.
Du har misstanken om vem paret är, då tycker jag att du inriktar dig på det jag skriver i stycket före, d v s bevisningen.
Ann-Mari
(Meddelandet ändrat av ines 2015-05-26 09:28)