Jag har under dagen fått ett erbjudande om att vikariera som Anbytarvär under sommaren, och jag var mycket lockad att ta det, hade mer eller mindre tackat ja. Dock ångrade jag mig sedan, delvis för att andra projekt låg mig varmare om hjärtat, men mycket för att jag vid närmare eftertanke insåg att jag inte som högste arbetsledare ville ha en person som skrivit Tyvärr är Dina frågor ofta av den naturen. Du är en sorts skjutjärnsjournalist som försöker få statsministern att försäga sig. Dina frågor är insinuanta och ofta impertinenta (= respektlöst uppriktiga - närgångna). Jag väljer att passa på den typen av frågor. Men seriösa och vänligt avfattade frågor eller inlägg besvarar jag gärna. när jag ställt kritiska frågor. Och man kan faktsikt ifrågasätta hur omdömesgillt det är att försöka värva en intimt närgången, oseriös skjutjärnsjournalist som mig som Anbytarvärd?
Eller är det detta att försöka värva en sådan person som Anbytarvärd som är oseriöst? Är det kanske inte snarare så att det oseriösa låg i att istället för att rakt av erkänna att man gjort fel raljera över sin debattmotståndare och i att ta till personangrepp istället för att svara på en fråga? Sådana frågor gör sig påminda. Det är i vilket fall svårt att ha förtroende för en arbetsledare som fällt sådana omdömen om en och sedan underlåtit att be om ursäkt. Dessutom skulle min auktoritet som Anbytarvärd vara undergrävd i en sådan situation. Vem som helst som inte tyckte om mina insatser skulle kunna hänvisa till Ted Rosvalls ord.
I vilket fall, Förbundsledningen jobbar uppenbarligen med frågan. Vi får bara hoppas att de hittar en person som både i deras ögon är kompetent, och som inte har utsatts för Ted Rosvalls nyanserade skriverier...