Nå, de flesta av 'mina vicesheriffer' (självutnämnda ordningsvakter) är väl inte så blodtörstiga, vargflockarna är värre.. Naturligtvis är det bra om de som ser något som ligger fel och innehar lokalkänndom påpekar det direkt, för jag kan förstås inte hålla reda på allt.. Är det något jag ser så kanske jag rättar till placeringen direkt istället, särskilt när man har angett sin mailadress så går det bra för mig att flytta/ändra utan att behöva påpeka det i diskussionen..
Ser man däremot något som gäller ett 'egentligt' övertramp av någon så är det bättre att maila mig direkt för att minimera risken för onödig dialog som lätt blir infekterad.
Vad som kanske ibland upplevs av några som att en del gnäller och tillrättavisar beror nog på att man skriver lite för kort, vilket då kan upplevas som lite kärvt. Men i de allra flesta fall är naturligtvis syftet gott..
De som upplever något som 'fel' bara för att det inte passar vederbörande (som Lars nämner på slutet ovan) bör tänka på att man inte måste läsa eller delta i det som inte intresserar en själv.
Jag tror väl egentligen att en del av de som kallas 'ordningsvakter' och ofta påpekar är samma personer som svarar mycket och gärna, är väl orienterade och har stor kunskap inom sitt område, och då kanske lättare irriterar sig när de t.ex ser att de svarat i onödan då frågan ställts på annat håll (vilket inte är tillåtet) och där redan fått sitt svar.. Det stöter jag på själv då och då - men jag kan ju direkt 'byta signatur' och påpeka/radera/lägga samman det som blivit dubblerat eller felaktigt. (Så det är lättare för mig på så vis.. :-)