Korrigering: När jag läser mitt senaste inlägg (onsdag den 16 mars 2005 kl. 16.18), märker jag att det har en slagsida: Man kan ju få intrycket att jag anser att det överhuvudtaget inte ska finnas någon censur i Anbytarforum, utan att alla (läs: alla) inlägg, hur vidriga de än är, ska stå kvar ograverade.
Det anser jag naturligtvis inte. Självfallet ska anbytarvärden plocka bort sådana inlägg som klart går över gränsen beträffande normal hänsyn till andra människor, t.ex. svordomar (om de inte mycket tydligt är satta inom citationstecken och/eller är väsentliga i sammanhanget) och annat grovt eller ovårdat språk, personliga påhopp, smädelser, hån, glåpord, grova anklagelser, och annat som kan anses sårande. I synnerhet gäller ju detta om de kan anses vara avsedda som personligt menade, och inte enbart relaterade till resp. diskussion. Men detta tillhör ju vanlig normal anständighet och umgängeston. Det skulle väl egentligen inte behöva sägas, men...
Däremot bör ju alla åsikter få framföras, under förutsättning att man följer reglerna, liksom alla ämnesområden. Där behöver vi inte ha någon förmyndare.