Nej, Jorge!
Det där är en definitionsfråga. Du får gärna kalla mig okunnig, men du säger ju egentligen precis samma sak som jag gör. Men tydligen har jag svårt att göra mig förstådd - och visst var det skönt, att få kalla mig okunnig?
I en stor förening, med flera hundra medlemmar, måste det nog gå till, som du beskriver. I en liten förening, som vår, med cirka 150 medlemmar, varav 20-30 aktiva, då är det en aning svårare. Självklart, ska man lyssna på andra styrelsemedlemmarnas förslag, men man bör också bilda sig en uppfattning i valberedningen ( jag är inte ensam i valberedningen). Man kan t ex inte välja vem som helst till kassör. Ofta är det ju någon i vänkretsen kring styrelsen som blir på förslag. Därav min intention av själv se vad som pågår i föreningen, för att kunna avgöra och utse den mest lämpade personen.
Du ska heller inte tro, att man har så många valmöjligheter, att man kan tänka på att få en balans i styrelsen, åldersmässigt, könsmässigt, kunskapsmässigt, m.m. när det gäller att välja bland de 20-30 aktiva.
Hälsar
Essan