Jag blir så j-a trött....!
Signaturerna Me och Karl Pettersson ska faktiskt ta sig i akt!
Båda era inlägg torde vara så grova smädanden av mig som person att det skulle kunna falla under allmänt åtal, och det är OERHÖRT FRESTANDE att passa på att göra rättssak av detta.
Jag är förbannat trött på tasksparkar av det här slaget från förvirrade människor som tror att en öppen seriös debatt i ett nätbaserat diskussionsforum innebär något slags den som sig i leken ger, får leken också tåla avseende precis vad som helst riktat mot den som inte tycker som man själv gör.
Jag har fört fram en del åsikter som jag står för, under mitt eget namn och med angivande av e-postadress, och jag har ånyo i den mera givande delen av debatten tagit till mig flera kommentarer och nyanserat mina ståndpunkter en smula här och där.
Det är vad debatter och diskussioner handlar om - INTE att kasta ur sig anonyma personliga påhopp av det slag signaturerna Me och Karl Pettersson här ägnat sig åt.
Det vore inte mer än rimligt att ni får känna på att det faktiskt är brottsligt att vräka ur sig hur kränkande tillmälen som helst till någon annan!
Symptomatiskt nog kommer era fullkomligt rabiata dumheter efter att jag redan påpekat i diskussionen att i princip alla tidigare påhopp på mig i den här diskussionen har berott på att folk, på precis samma sätt som Karl Pettersson gör, har fått 2+2 till 8, och läst in betydelser i det jag skrivit som inte existerar.
Karl Petterssons inlägg först:
Har läst igenom dessa inlägg.
Min kommentar blir: -Att ni bara orkar hålla på med ordbajseri och klyverier.
Men, snälle Karl, vad säger det om dig själv att du bara orkar hålla på och lägga mer ved på elden när jag redan har fått slut på den massiva flod av kritiska kommentarer som först kom under några dagar, mest för att andra precis som du läste in en massa jag aldrig hade sagt???
Verkar som vissa har problem med både sin jagkänsla och släktkänsla.
Du får tycka vad du vill, jag har inga problem med min jagkänsla eller släktkänsla, och jag har inga synpunkter på vad du själv, eller någon annan, eventuellt har för dylika problem.
Själv vet jag både vem jag anser att jag själv är, och vilken släkt jag anser att jag tillhör. Det torde ha framgått utmärkt väl hittills...
Vad är ni ute efter egentligen? Vad vill ni bevisa? Var glad över den släkt ni har och sluta få det till ett intellektuellt problem. Ett mer eller mindre konstigt efternamn som kanske funnits i många generationer gör väl inte en släkt mer märkvärdig än en annan.
Nej, det tycker inte jag heller och har heller aldrig försökt hävda att jag gör det. Problemet har snarare varit att många som inte ser något egenvärde i det agnatiska släktbegreppet med all önskvärd tydlighet har visat att de fått stora intellektuella problem med att jag har dristat mig att tycka att vi som heter Pemer utgör en släkten Pemer och att jag genom att heta Pemer således är medlem av denna - så stora, till och med, att de (precis som du) har läst in en massa snarast mindervärdeskomplex-liknande attityder till att jag på något vis skulle ringakta den som definierar sin släkt på ett annat sätt.
Vilket jag alltså på intet vis gör! Och har försökt påpeka tre eller fyra gånger bara i denna diskussion (inräknat detta inlägg).
Får en känsla av att en del tror att märkliga eller ovanliga namn med automatik skapar en märkvärdig släkt.
Jag kan inte hjälpa vad du får för känslor av det jag tidigare skrivit - särskilt inte när du väljer att få den känslan efter att jag, som Jörgen Tollesson redan kl 12.23 den 5/8 har påpekat, har uttryckt en förhoppning Tänk om folk kunde ha elementär läsförståelse, i stället för att få 2 plus 2 till 8 och läsa in 'värdesättanden' och annat jag aldrig har sagt i mina inlägg...!
Minst sagt en löjlig inställning.
Ja, det tycker faktiskt jag också! Om det verkligen finns någon där ute som resonerar så, så tycker även jag att han/hon är tämligen löjlig!
Och skulle en man bli far till ett barn som får ett helt annat efternamn så är den mannen likaväl den biologiske fadern precis som en kvinna som fött ett barn är den biologiska modern. Skapar detta problem hos den enskilde, ja då har den personen verkligen problem och bör uppsöka hjälp för detta.
Tack ska du ha! Men med bara sådana saker som den läsförståelse och argumentationsteknik du själv i sammanhanget har visat prov på kan man ju fråga sig vem som ska tala om att ha problem?
Jag kan i alla fall föra en debatt utan att ta till sådana lågtstående tjuvnyp under bältet.
Jag försöker debattera sakligt, och det finns gott om exempel i den här debatten och i andra jag varit inblandad på att jag kan ta till mig saklig kritik och nyansera mina åsikter.
Frågan är hur det är ställt på den punkten med någon som - som sagt... - skriver ett inlägg som ditt efter att jag redan hade skrivit Tänk om folk kunde ha elementär läsförståelse, i stället för att få 2 plus 2 till 8 och läsa in 'värdesättanden' och annat jag aldrig har sagt i mina inlägg...!
Och signatur Me: Ta du DIG i kragen!
Det är en märklig fluga i Internet-baserade sammanhang att ständigt hoppa på alla som engagerar sig hårdare än man själv i något med att de ska skaffa sig ett liv.
Skaffa du DIG ett liv, och lev det som jag lever mitt - med att respektera hur andra lever sina liv, så länge deras sätt att leva inte stör eller hotar dina möjligheter att leva ditt liv som du vill - i stället för att kräva att de ska känna sig konstiga och annorlunda för att de inte i alla tänkbara avseenden råkar resonera precis som du gör!!!