Här kommer man hem i arla morgonstund efter jobbet och upptäcker att man utnämnts till FÖRFÖLJARE.
Det tog en stund innan jag fattade att det är mig Anna Berg riktar sina beskyllningar mot. Men jo - datum stämmer, så det måste vara mina två e-brev som avses.
Beskyllningarna är så absurda att jag måste bemöta dem, trots att diskussioner som denna inte hör hemma i Anbytarforum.
Detta har hänt:
Jag skrev ett mycket kort e-brev till Anna för att göra henne uppmärksam på att hon lämnat en felaktig uppgift i ett svar till en frågeställare i Anbytarforum. Anledningen till att jag tog kontakt via e-post och inte skrev ett inlägg i anslutning till hennes var bland annat att jag ville ge henne chansen att själv rätta sin uppgift.
Anna skickade ett svar samma dag, vilket hon har valt att inte nämna här. Svaret bestod i huvudsak av en utskällning.
Något bestört över denna ilskna reaktion skrev jag ännu ett brev som avslutades så här, citat:
Till sist och än en gång: jag är mycket ledsen över att du uppfattade mitt brev som oförskämt och mästrande, för det var sannerligen inte min avsikt. För mig är din våldsamt negativa reaktion helt obegriplig - själv blir jag tacksam om någon påpekar att jag lämnat en oriktig uppgift, eftersom det ger mig möjlighet att rätta till mitt misstag.
Men det är uppenbarligen svårt med skriftlig kommunikation. Ett brev som skrivs i de välvilligaste avsikter kan tydligen uppfattas som illvilligt av mottagaren. Det kan jag bara beklaga. (slut citat)
Efter detta har jag fått ytterligare två brev från Anna - nya utskällningar som jag inte besvarat. Jag valde att glömma saken, men nu blev jag alltså påmind.
Om någon mot förmodan vill läsa mina båda brev till Anna in extenso och bilda sig en egen uppfattning, går det bra att mejla mig. Annas brev till mig lämnar jag självfallet inte ut utan hennes tillstånd.
Till sist: detta är en struntsak, som genom Annas skriverier här antagit rent bisarra proportioner (polisanmälan!). Eventuella ytterligare utskällningar från hennes sida, här eller via e-post, kommer lika lite som hennes två senaste att besvaras av mig.