Hej Ted!
Äntligen börjar det rulla , känns ju bra att ni har börjat använda nytt..
Men jag vill oxå att ni justerar upp vilka källor som får användas..
Gravstenar, Tidningar, Andra källor.
Allt sådant här borde ni radera ut, borde vara rätt lätt ordnat.
Tycker det är lite ojyste säg att en person kanske inte är så van och inte tänker sig för och börjar använda gravstenar..
Det är ju faktiskt välldigt mycket tid som läggs på detta, för mina poster 613 st kommer jag att ha varit på pastorsexpeditionen 6 ggr 3x6 timmar 3x3 timmar = 27 timmar. minst det dubbla i dataarbete hemma för att göra mina expeditionsbesök så effektiva som möjligt..
Ex skrivit upp församlingsboksidan på varje person sedan sorterat i datan efter församlingsboks nummer så man slipper bläddra fram och tillbaka...
Jag kommer även att få tillbringa 1 imme misstänker jag i Landsarkivet några personer som inte nämns födelseförsamling... då skall ju de forskas fram också...
Tänk och göra detta och man sen att man har ett flertal grövre fel för att man använt fel källor...
Sen tycker jag att Anders förtjänar ett svar kolumnen Rättelser, sådant vi anger som fel.
Det rättar ni till va?
??
Kanske kunde ni öppna upp ett eget forum för detta på sidan för namn åt de döda???
exvis man kunde lägga in annonser för om det finns några mer som kan tänka sig att samarbeta,, kanske är lättare att få med folk som inte vill själv eller känner för en församling men för mycket jobb...
Sen alla har ju kanske inte så bra kontakt med andra släktforskare.,,,
Själv e jag betraktad som ett ufo som håller på o rotar i gammla papper ;-)
Mvh
Micke