Hejsan på er alla historiker och släktforskare
Mitt namn e Mikael Andersson och pluggar nu på lärarhögskolan, vilket jag gjort ett bra tag nu
Och nu har vi fått uppgiften att kombinera arkivbesök, museibesök och den lilla historian. Och min, enligt min mening, perfekta id?e var att Arbete med brottslighet. Tänkte då börja med att för eleverna visa ett avsnitt ur Skånska Mord och sedan därefter ställa frågan men vem var egentligen denna herr.... som mördade herr y. Och då, whoops över till Malmö Stadsarkiv och kolla upp han, i födelse och allt möjligt Därefter gå på Malmö Mus?e och se deras utställning Makt över människan som handlar om fängelse och sånt.
Men det jag frågar er om är om ni har sett detta Skånska Mord och om någon av dem bör finnas i Malmö Stadsarkiv (har bara tillgång till det och Lund .. Föreningsarkiv). Och i så fall om ni vet namnet på den som e med i Skånska Mord, i kombination med födelse eller något så jag kan hitta honom. (skulle uppskatta om ni mailar mig en påminnelse om att ni skickat post här om jag missar det.. Kommer kolla detta forum febrilt denna vecka dock
Mvh
Micke