Martin!
Det är svårare att datera sådana här beskurna foton, då det blir mindre att gå på än ursprungsfotot. Att det är släktfoton, som har hängt på väggen är riktigt. Det var inte vilka personer, som helst som fick vara i sådana här fina ramar.
Att det är personer födda 1806 och vigda 1833, kan du utesluta.
Om vi börjar med kvinnans foto, så skulle jag tro att det är från ca 1870-1872 p g a bl a hennes frisyr, där tyngdpunkten ligger nere mot nacken (I slutet av 1870, var tyngpunkten uppe på nacken.). Se gärna foto #13832 i Rötters Porträttfynd. Kvinnan ser ung ut ca 20-25, född ca 1850.
Mannens foto har jag lite svårare att datera, men det ser ut att vara ett 1870-tals foto. Kan han vara ca 35-40 år på fotot (Jag kunde se korten nyss, men nu är de borta när jag skriver detta) Hans kavajkrage verkar inte vara så stor, som de var i mitten av 1870-talet. (Jag ska se om jag hittar något kort att jämföra med i Rötters Porträttfynd)
Sådana här kort lät man förstora upp senare än de var tagna, så de behöver nödvändigtvis inte ha tagits samma år och inte samtidigt. Kan det ha varit Rudolf Larsson, som har beställt förstoringarna?
Ann-Mari