Hej Kerstin
Tack, så korkat av mig. Det fanns ju en dotter Lena i familjen Olofsson ohh Hjältman, så det är väl troligtvis hennes barn. Namnet Andrew är intressant. Men vart tog hon själv vägen? Jag vet att hon hade två bröder f 1870. Tvillingar?
Har du tillgång till uppgifterna om Lena och hennes bröder Olof och Per och vad det blev av dem? Modern Anna Greta Hjältman ska ha haft barn i tidigare äktenskap med de är inte intressanta. däremot när hon dog alt skilde sig från Per Olofsson f 1840 eftersom han satte en hel drös barn till världen i början av 1900-talet, bla min svärfar, med Anna Maria Västman, som ställer till det för mig. Hon har ju själv fader okänd, en kringvandrande förtennare enligt den muntliga traditionen, där jag inte lyckats få ett enda napp.
När jag ändå är på gång:
Är det någon som har någon vetskap om vad det blev av barnhusbarnet Anna Christina Lundberg f 1793-07-15 i Stockholm, som utlämnades till Per Polin i Ovanede 1800-01-25, hon hade utskrivningsnr 2912. Hon är syster till Anna Maria Västmans mm Maja Cajsa Lundberg, som jag har koll på. Föräldrarna var Mattias Lundberg, avliden brandvakt och Catharina Hedman i Stockholm. Jag har inte heller hittat Per Bolin. Felskrivning i Stockholm? Molin?
Tacksam för all hjälp som tänkas kan, i synnerhet vad gäller kringvandrande förtennare i Torp runt 1870-talet.
Hälsningar
Marianne