ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Söker föräldrarna till Gustaf Erik Danielsson Forsberg.....  (läst 885 gånger)

2016-11-22, 21:05
läst 885 gånger

Utloggad Bobby Aynsley

• Anbytare ****
  • Antal inlägg: 808
  • Senast inloggad: 2024-11-21, 12:39
    • Visa profil
Behöver hjälp att hitta föräldrarna till Gustaf Erik Danielsson Forsberg, född 1839 i Överluleå.
Kan dock inte hitta honom där.
Har försökt att spåra honom bakåt i Hfl, men tappar bort honom.....
Han återfinns senast i Överluleå AI:3b sida 444. Finns även i AI:3a sida 217.

Tacksam för all hjälp!

2016-12-03, 18:35
Svar #1

Utloggad Bobby Aynsley

• Anbytare ****
  • Antal inlägg: 808
  • Senast inloggad: 2024-11-21, 12:39
    • Visa profil
Någon som har en ide om hur man går vidare?
Alla källor säger att han är född i Överluleå, men där finns han inte.
Är det bara att gå igenom närliggande församlingar, eller finns det något annat knep?
Har även sökt efter bouppteckningen, men inte hittat den.

2024-06-07, 21:10
Svar #2

Utloggad Charlotte Sellstedt

• Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2024-06-07, 21:18
    • Visa profil
Hej! Jag har samma dilemma. Det har gått några år sedan du gjorde ditt inlägg och jag undrar om du kommit någon vart? Jag har en teori om hans härkomst men har inte kunnat få den bekräftad. Gustaf Erik Danielsson Forsberg f 1839 var far till min farfars mor Hanna Forsberg från Porsiedet Jokkmokk. Jag har följt honom i kyrkoböckerna i Nederluleå och Överluleå under hans drängagärning som ledde fram till Voullerim där han träffade sin blivande hustru Eva Ulrika Larsdotter.

Vänliga hälsningar
Lotta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se