Jag kanske var lite otydlig i mitt svar
Jag menar att man kan hitta familjen Lindholm i Galesburg, Knox, Illinois. Det var information till andra som också kanske försöker hjälpa dig.
Det är helt och hållet upp till den person som äger ett family trees hos ancestry att lägga upp den information som man vill. Inga regler. Men eftersom 8 av 10 barn dog tidigt, så kanske det inte är så konstigt om bara de barn som överlevde barndomen finns med. Hittar ingen bra källa för death records i Knox County online som man kan leta i.
När det gäller Catherine Ekstrand så spekulerade jag i om hon kanske var Maja Lenas mor, Catharina Andersdotter gift med Magnus Ekstrand. Magnus Pehrson Ekstrand var Maja Lenas far...har inte sett förr att det kan bli Månsdotter...och inte Magnusdotter...se Kisa C:4 (1804-1823) sid 233. Maja Lena finns tillsammans med sea föräldrar i Långelid Tjärstad AI:8a (1836-1841) sid 121.
Om Catharina Ekstrand då bodde hos familjen Lindholm 1870 så styrker det att Stephansson blev Lindholm.
Mary E Ekstrand syftar till hennes efternamn som ogift. Hon använde i så fall inte Månsdotter utan Ekstrand.
Obit är slarvigt skrivet obituary, dvs dödsruna. Jag hittade den via newspapers.com. Kräver abonnemang.