Tack Per
Du verkar vara hemmastadd i Börje. Har du tid och lust att hjälpa mig? Hittar inget "vettigt".
Gottfrid född 1747 med föräldrarna Gottfrid Norström och Gunilla Bertilsdotter hittar jag inte alls i HFL.
En Gottfrid född det året återfinns i Östervåla och jag tror det är samma person. I så fall har Östervåla-Gottfrid avhandlats i Anbytarforum för bortåt 20 år sedan. Då kallas modern dock Carlsdotter medan mormor hette Bertilsdotter.
Den jag är intresserad av är fadern Gottfrid Norström.
Om man befinner sig i Börje och vill ta sig till Östervåla. Och går rakaste vägen, vilka församlingar passerar man då. Jag tror att Gottfrid har dött någonstans på vägen, såvida han inte stuckit sin kos, för då kan han ju vara var som helst.
Ang Petter Norström d.ä. så gifter han sig med en Brita Matsdotter, född 1721. Jag kan inte hitta vigseln i Börje och är osäker på vad alla noteringar i HFL betyder
AI/2 Bild 21 Sid 21, enda stället jag hittar familjen
AI/2 Bild 93 Sid 97
AI/3 Bild 34 Sid 24
Död 1790-01-30, C/5 Bild 50, på som jag läser ut det Mångsta ägor, en plats jag inte kan hitta.
Det jag inte förstår är varför hustru och barn inte finns med knutna till honom i HFL utom sid 21 i AI/2.
Paret får dottern Maja 1750-03-13 C/4 Bild 42 Sid 33, finns endast noterad AI/2 Sid 21
Och så kommer sonen Petter 1760-11-28, C/4 Bild 68 Sid 59
Har inte hittat några barn mellan 1751-1759.
Petter d.y. finns i AI/3 Bild 35 Sid 25, sen hittar jag inte igen honom.
Brita Matsdotter tror jag är den Brita som föds 1721-04-21 i Broby, C/3 Bild 42 Sid 68, men hittar inte dem i HFL, så jag kan inte anse det styrkt alls.
Hälsningar
Marre