Vanjas trätobroder här. Här nedan följer Vanjas avskrift av bouppteckningen där Westerström nämns.
1755-05-01. Fru Christina Sophia Wirell på Skattehemmanet: Nr.90 (Södra) Hoka (Asarum sn).
Arvingar: Änklingen inspektor Petter Wikbom. Barnen Agata på 18:e året, Olaus på 16:e året, Eva på 9:e året och Adam på 7:e året.
Dessutom 7 barn i förra äktenskapet efter framlidne kronobefallningsmannen Christian Mutzell, av vilka yngsta dottern Elisabet Catharina är 21 år och omyndig.
1755-08-11 i en egendomsförteckning nämns de övriga barnen i 1:a äktenskapet: Sönerna kunglige hovrättsnotarien herr Petter Mutzell, kronoexpeditions befallningsmannen herr Christian Mutzell, vice häradsskrivaren och kontorsskrivaren Johan Mutzell, utrikes sjöfarande Tobias Mutzell samt dottern Anna Maja Mutzell gift med sjöfarande Berndt Häger, Christina Dorothea Mutzell gift med handelsman Hultman i Karlshamn och nämnda jungfru Elisabet Mutzell.
Övriga: Nämns Petters bror Sten Wikbom.
Övrigt: Fastigheterna i boet är:
Skattehemmanet Elleholm Nr.6, ? och Nr.8, 1/8del, tillsammans 3/8delar.
Skattehemmanet Elleholm Klockaregården Nr.11, 1/4del och Nr.12, 1/8del, tillsammans 3/8delar med gatehustomten Nr.25 och Nr.7, Westerströms tomt, uti Lister härad och Mjällby socken och Hörviken, ett ålafiske. 3/8dels Skatteh. Nr.90 (Södra Hoka i Bräkne Härad.
För den omyndiga Lisa (Elisabet): Mantalskommisarien Albrecht Hoborg. (i marginalen Carl Häger).
Underskrivet av: Petter Mutzell för egna och min käre bror Johan/Johannes Mutzell vägnar. Christian Mutzell för egna och min käre bror Tobias vägnar, Peter Wikbom för egna och mina 4 omyndiga barns vägnar, Petter Hultman, Carl Häger på min kära bror och svägerskas vägnar, Albrecht Hoborg på Elisabet Catharina Mutzells vägnar.
FLERA SIDOR FÖLJER, AUKTION I ASARUMS GÄSTGIVAREGÅRD MM. FORTSÄTTER PÅ NÄSTA RULLE PLUS ATT BOUPPTECKNINGEN KOMMER IGEN, EJ IDENTISK!!!
Min, Pers, anmärkning är att Mutzell stavas Mützell.