Hej Agne,
Givetvis är jag intresserad av kort på Alfred m.fl. Jag har oerhört få kort på mina släktingar bakåt i tiden, så allt är välkommet. Jag kommer att kontakta dig ang detta, bor ju i Örebro.
Tittade hemma i mina noteringar:
Har ju anfäder som bott i Björkkärn, Villingsberg och ibland har jag hittat dem under Villingsbergs rote i Knista, ibland i Hidinge, likaså betr. födelselängderna. En del av mina har i Knista bott i Hagen, under Villingsbergs rote, kan ju vara värt än koll.
När var din morfars morfar Johan Andersson född? Och när var hustrun Kerstin född och vad hette hon i efternamn? Jag tittade bland mina noteringar men fann dem ej bland mina släktingar, men jag har andra noteringar om födda, vigda och döda, som jag kan titta igenom.
Ang Alfred och Magda:
Alfred dog 1954-01-20 (tror det var i Hidinge)(Källa CD:n Dödsskivan)
Magda dog 1976-02-44 i Karlskoga (Källa CD:n Dödsskivan).
Alfreds och Magdas första barn var (det enda jag har notering om)
Nils Artur född 1917-08-21 i Hidinge, oäkta, död 1989-07-22 Stora Åby, Ödeshögs kommun.
Jag har inte forskat i Hidinge på ett tag nu, men kommer framgent att fortsätta mina forskningar där.
Mvh Sonia
Magda var dotter till Magda Wilhelmina Gustavsdotter f 1852-05-21 i Hidinge, död 1935 i Hidinge och Peter Larsson f 1844-07-30 i Hidinge, död 1916-01-02 Hidiinge.