Jag utesluter inte någonting. Samla all fakta som går att få tag i nu när tidigare hfl saknas. När alla föddes och dog inklusive alla barn, men om inte modern nämns i fb är det svårare. Även vigslar. Sedan kan det finnas ytterligare saker som kan hittas någonstans, inte minst i mantalslängderna. Unström är ett soldatnamn för en plats i soldatroten. Det kan vara två olika Erik från olika familjer som varit soldater under olika tider men det syns inte i vilken tidsordning i hfl. Här går det att söka i olika
soldatregister. Sök på namnet Unström och socknen Hacksta. Jag hittar två Erik men bara en som levde efter 1738, men var inte den ene Erik struken? Minns inte nu. Om du hittar när makarna dog hjälper det mycket, eller fanns det redan framtaget? Det vi vet är att Erik och Karin gifte sig före tiden för hfl AI:1 och då kan han åtminstone inte ha varit gift med Anna innan eftersom hon är med i hfl, eller är jag helt ute och cyklar nu. Så om Karin dör och han senare gifter om sig med Anna är bra att bekräfta, om det skett eller inte skett. Lite så får man väl samla ihop info. Inte lätt precis, men det är inte uteslutet att det går att komma vidare.