Jag passar på att skapa en ny notis för detta.
Det hela verkar luta åt att Anna Eriksdotter är, som jag antydde från början, född i Markaryd, varför hennes födelsedatum noterats i sin helhet. Hennes fader är troligen den soldat Erik Larsson Dahlström som noteras i soldattorpet i Hannabad från 1746 till 1757 i mantalslängderna. Denna kan säkert slås upp i generalmönsterrullan också, men är inte något jag gjort hittills.
Den Erik Larsson som finns i Hansatorpet i Skånes-Fagerhult under andra halvan av 1760-talet kallas "gamla avskedade soldaten" i Smedhult i mantalslängden 1764. Det står dock ingenstans hans soldatnamn, så går inte fullständigt koppla denna till Erik Larsson Dahlström i Hannabad, men allt sammantaget, verkar det vara den rimliga lösningen. Det är svårt att se någon Hannabadskoppling för Måns Kamp, och Anna Eriksdotter sägs ju vara just piga i Hansatorp i vigseluppgiften jag noterade tidigare, som uppenbarligen inte är en stor plats. Givet att Erik Larsson då är en gammal avskedad soldat verkar det ju helt rimligt kronologiskt att han är Annas fader, och att det då "råkar" finnas en soldat i Hannabad vid rätt tid, verkar för mycket av en slump. Detta torde åtminstone vara en bra utgångspunkt för att bekräfta dessa uppgifter ytterligare.
Uppdatering:Ett stärkande av kopplingen (om än inte något slutgiltigt svar):
Om man följer mantalslängderna i Skånes-Fagerhult noteras omkring 1770 efter Erik Larsson dels en son Johan och dels en dotter Elsa. Den senare går att hitta i utflyttningslängderna 1774 då hon flyttar till Markaryd (men jag är lite osäker på var hon hamnar där). Den förra, Johan Eriksson, gifter sig till Fedingshult i Skånes-Fagerhult och från omkring 1775 noteras där också fadern Erik Larsson med hustru.
Vid det första barnet jag hittade till denna Johan Eriksson i Fedingshult, sonen Gunne född 1776-05-04 kan noteras bland faddrarna soldaten Måns Camp i Hannabad. Kan noteras att ytterligare ett syskon i familjen, en piga Bengta Eriksdotter i Fedingshult också noteras där.
Fagerhult (Skånes-Fagerhult) (L) CI:1 (1732-1778) Bild 1060 / sid 197 (AID: v98244a.b1060.s197, NAD: SE/LLA/13076)
Sammantaget måste Anna Eriksdotter vara dotter till denna Erik Larsson. Om vederbörande dessutom är den Erik Larsson soldat i Hannabad kanske måste styrkas ytterligare, men får anses vara sannolikt.