Hej och tack för pusselbitarna! Nu börjar jag se bilden lite bättre. Alltså att Ewa Samuelsdotter borde vara född 1781(inte 1783), att Karins föräldrar kan vara Hemming Simonsson och Barbro Nilsdotter från Svarteborg, Haga. Det blir lite enklare att kunna hitta i husförhörslängder, etc. som inte brunnit upp, eller hur!
Jag hittar en dödsnotis(Svarteborg (O) C:2 (1730-1788) Bild 196 / sid 379) på änkan Barbro Nilsdotter 1759 men ingen bouppteckning det året utan stället 1754:1811.?? För Hemming Simonsson hittar jag inget än.
Kalle, Viss står det att Sven Samuelsson är morbror till barnen! Det hade jag nog sett men glömt. Dumt! Men att Samuel Hansson skulle vara son till Hans Samuelsson hade jag inte kunnat gissa. Men Samuel borde vara född ca 1800 (enl. den refererade bouppteckningen efter fadern).
Men Jörgen, du skriver att om man har originalen.... finns det en uppsättning kvar alltså? Är det på Landsarkivet?
En fråga till, eftersom jag inte kommer åt Kvilles böcker: Dalius - är det ett släktnamn, prästnamn eller båtsmansnamn?
En än gång tack!
Hälsningar Anna-Carin