På grund av det Ansgar hittat är det troligt att vigseln skedde i Resele 1793. Tyvärr saknas vigselnotis, som kunde ha gett information om Anders och Annas ursprung. Den Anna som föddes i Ytterlännäs 1773 är en möjlig kandidat. Tyvärr hittar jag varken henne eller hennes föräldrar mer än i denna enda notering i födelseboken i Ytterlännäs. Jag vet alltså inte vart de tog vägen och då har jag kontrollerat om familjen fött ytterligare barn i byarna: Bjärtrå, Boteå, Dal, Ed, Graninge, Gudmundrå, Gålsjö, Helgum, Högsjö, Långsele, Multrå, Nora, Nordingrå, Resele, Skog, Sollefteå, Styrnäs, Sånga, Torsåker, Ullånger, Vibyggerå, Viksjö, Ytterlännäs och Överlännäs.
Jag anser även att det är osäkert om Anders är född i Voxna. Vad jag kan förstå är de enda indikationerna dels att födelsedatum i Voxna stämmer hyggligt (en knapp månad fel) med det datum man räknar fram från åldersuppgiften i dödsboken och dels att hans första dotter döptes till Brita som då kunde vara hans mors namn.
För att de två kandidaterna skulle vara de rätta talar: Anders och Anna fick två döttrar Brita och Greta. Därför är det troligt att det även är namnen på barnens farmor och mormor. Modern till Anders född i Voxna hette Brita och modern till Anna född i Ytterlännäs hette Margareta.