Maud, Tusen tack. Ditt klargörande kan nog förklara en del missförstånd hos en forskare på MyHeritage, där namnet Kull förföljt min mormor. Han har väl dragit slutsatsen att Kull på Härlunda prästgård (arrende) var gift med min mormor. TACK!
Kanske du kan hjälpa mig att förstå - är ju bara en MyHeritagenybörjare på det här, förvisso historiker, med släktforskning. Jag tog MyHeritage i akt och mening att hitta min biologiske farfar och gjorde det till hans barn och banrbarns stora misstanke och uppståndelse (DNA ljuger ju inte). Blev sedan lite intresserad av min mormors familj som hittills varit höljd i dunkel. På My Heritage dök det upp en m'änniska som är barnbarnsbarn till min mormors föräldrar. Överraskande nog ser det ut som att hon har sex syskon till vilket förmodligen var fullständigt okänt för min mamma i allmänhet och min mormor i synnerhet. Jo den där Lager (inte släkt med mig) som Mormor var fosterbarn hos i Härlunda, han var gift med en Vennerdal, förmodligen släkt till min mormor, men jag kan inte klura ut hur.
Otroligt att få så¨snabbt svar på rötter, Tack Maud