Hej!
Skulle bli mycket tacksam för hjälp.
Jag är osäker på om jag hittat rätt moder till en person.
Personen är Elina Anna Månsdotter född 1580 i Skinnskatteberg och död 1651 i Skinnskatteberg.
Gift med Göran Hansson född 1575 i Skinnskatteberg och död 1623 i Skinnskatteberg.
Enligt många släktträd på Myheritage och Ancestry så är modern Brita Jönsson Durell född Nilsdotter Bonde född 1550 i Jönköping och död 1610 i Jönköping.
Har även hitta privata sidor där personer har släktträd bl.a:
https://www.xerxx.se/getperson.php?personID=I325911&tree=tredNr2Dom privata hemsidorna har inte med Elina Anna i sina släktträd
I länken jag bifogar ser man att Brita har en dotter som heter Anna, som hon fick i sitt första äktenskap med Måns Jönsson (Durell?) Hon är född i Jönköping och inte i Skinnskatteberg. Hon var gift med Peter Gudmundsson född 1575 i Jönköping och död 1655 i Ljungarum.
Kanske den Elina Anna Månsdotter som är född i Skinnskatteberg egentligen är född i Jönköping?
Eller så har hon en annan moder? Då kanske det enda sättet att få fram vem modern och fadern är att söka i födelseboken gällande Skinnskatteberg? Då måste man besöka Riksarkivet då det inte verkar finnas digitalt från 1580?
Med vänlig hälsning
Per