Inget definitivt svar tyvärr. Behövs mer grävande för att se om det ändå kan stämma det här. Men jag tänkte att jag nämner det ändå och så kanske du/andra hjälpa till att antingen avfärda honom eller bekräfta....
Jag har kikat på din Nils lite då och då men inte hittat mer än vad du redan funnit. Dvs, inget efter 1920, om nu det är "rätt" Nils i Washington.
I alla fall, jag gjorde en bredare sökning och fastnade för den här mannen från U.S Social Security Applications and Claims index (ancestry):
Name: Nels Seabord
Race: White
Birth Date: 3 Feb 1897
Birth Place: Elmont, Sweden
Father:
John Seabord
Mother:
Annie Hanson
SSN: 530093682
Notes: Jan 1937: Name listed as NELS SEABORD
Man kan diskutera mycket det som listas här. Namnet Seabord, moderns namn Annie Hanson samt Elmont...kan det tex vara Älmhult eller någon annanstans? Födelsedatum stämmer med "din" Nils.
Hans mor dog när han var liten men jag har ingen rimlig förklaring till Annie Hanson. Detta är alltså information som han angett själv i sin ansökan om social security. Det stämmer inte heller med den kvinna som hans far gifte om sig med.
SSN prefix 530 betyder Nevada...(?).
Jag hittar inte mycket på en Nels Seabord mer än nedan. Möjligtvis denne man 1930 (miner till yrket och immigrerat 1912...):
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:XC3P-T27Från California Death Index:
Name: N Seabord
Birth Year: abt 1896
Death Date: 27 Oct 1939
Age at Death: 43
Death Place: San Joaquin, California, USA
Här är en länk till denne mans death record:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:85DZ-LVMMKikar man på bilden så finns det inte så mycket info alls. Det var en man som föll i Stockton Channel och dog. Olycka enligt detta. Ingen adress listad och född ca 1896.
En sökning bland tidningsartiklar och jag hittar en från Stockton Evening and Sunday Record den 30/10 1939. Det står att en man "tentatively identified as" N Seabord och ca 45 år gammal hittades i Stockton Channel, 45 West Weber Avenue tidigt på morgonen föregående dag. En B Lundy (nightwatch) hörde ett "splash" och kikade ut genom ett fönster. Han såg en man som kämpade. Lundy kunde dock inte få tag i ett rep innan mannen försvann. Man hittade kroppen senare. På honom fanns "credit tags" från en resturang som var signerade N. Seabord.
Tragisk historia i vilket fall som helst.
Jag vet inte riktigt hur man skulle kunna gå vidare och hitta mer information. Jag har för många år sedan beställt en kopia på en av mina emigrerade släktingars social security application. Det gick då mot en avgift och Kalifornien. Vet inte hur det funkar idag. Men den information som var listad där var födelsedatum och födelseplats, föräldrars namn, arbetsgivare och adress. Kan möjligtvis ge något kanske. Eller så är det bara den info som jag listade ovan som ancestry redan hämtat.
Ok, vad tror du/ni?