Tack Gunnar och Kalle, det var mycket vänligt av er! Det som främst stör mig är att Stina skulle ha hetat Kerstin ända fram tills hon gifte sig med Lars J:son Torpman, då det funnits andra "Stinor" runt omkring henne dessförinnan. Någon noterad födelse för Lars har jag inte funnit i Tveta socken. I GMR för 1792 uppges han vara trettioett år. Född 1761 istället för 1755. Dessutom fanns för nr 121Torp rote i Millesvik, soldaten Jonas Abrahamsson Torpman född 1762 som transporterades till nr 116 Noltorp, varför han bytte namn till Nolman Sven Johansson hade jag en del kontakt med. Han var till mycket stor hjälp med anorna till min mormors mormors mor, Kajsa Persdotter, som föddes 1819 i N. Hult, Millesvik. En ensam tjej på tjugo år som flyttade över till Sunnersberg (R) för att bli mejerska. Som Lidköpingsbo, med många anor på norra Kålland och Kållandsö, innebär att jag har många värmlänningar bland dessa. Som sonen Jan Larsson ovan. Näste man till rakning blir soldaten för Ekebo i Otterstad, Anders Svensson Ek. Född i Värmland 1752 med föräldrarna Sven och Margareta. Enligt dödboken för Otterstad 1806. Antagligen kom han från samma ställe som de andra: Millesvik eller Eskilsäter.