Hej
Död Dragon från mina Anor och hör hemma i Småland, Kronoberg, Slätthög, Lekaryd, Markaryd
Sammanfattning:
Jag söker Dragon Gumme Ericson Ant född 1777 eller 1778 kanske den 1 maj och dog 1812 (någonstans har jag lyckats plocka upp 14 okt 1812 ett tidigare svar här på Rötter men enligt hörsägen från en B E Fransson från Slätthög som skrivit om Slätthög så ska han troligen ha dött i Uddevalla. Slätthög (G) A1:7 (1808-1813) Sid 339 i Nabben. Soldattorp?
Han gifte sig 1803-11-27 med Marta Erikson 1782-02-15 född svensdotter, Slätthög
Slätthög (G) C1:3 (1793-1822) sida 315
De fick två barn 1809 Johannes och 2011 Catharina Gummesdotter/son
Slätthög (G) C1:3 (1793-1822) sida 191
Marta gifte om sig med 21 nov 1817 med Johannes Svensson.
Detta är min fråga: Detta har jag sedan ett tidigare fått svar på här men jag kommer inget vart med Gumme Ericson Ant (Stavning olika?).
Jag vet inte vem hans föräldrar är och ej heller om han har syskon. Och det jag söker svar på är om han dog på militärförläggning i Uddevalla eller var han dog samt vem han är och varifrån han kommer.
Jag hittar inte honom i någon födelsebok varken Lekaryd eller Moheda.
Jag har försökt söka på Riksarkivet men vad jag än söker på så får jag bara upp att det inte går att finna.
Hans far borde heta Erik eller Eric och Dotterns namn Katharina är kanske moderns namn.
Kanske lagt min fråga i fel grupp och i så fall ber jag om ursäkt
mvh
Cilla Herneke-Olestad, Täby
Han är min morfars morfar.