ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Svensdotter, Anna Sofia från Styrstad Östergötland f. 1865-11-03  (läst 136 gånger)

2023-02-21, 11:37
läst 136 gånger

Utloggad Lars Jansson

• Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: 2024-10-22, 09:16
    • Visa profil

hej
I Norrköpings Matteus A1:4 sid. 1225 står det att Anna Sofia utvandrat till NordAmerika 1888/696.
Hon är halvsyskon till min morfar , finns det någon som kan hjälpa mig vidare med  tråden som jag var helt ovetande om.
hälsningar Lasse J.

2023-03-19, 11:24
Svar #1

Utloggad Lars Jansson

• Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: 2024-10-22, 09:16
    • Visa profil
hej 
Nu tror jag att jag själv hittat ett spår på Anna Sofia. Hon reser från Gbg. till Hull med fartyget Orlando den 23 nov. 1888. Källa AD Gbg. poliskammare E1x:37 sid 325, Pos. 78.
Nu kan jag inte kolla om det är 100% att det är rätt Anna Sofia , men uppgifterna verkar vara rätt.
 hon reser med efternamnet Svensson vilket kanske är rimligt?
så till frågorna . förmodar att hon byter fartyg i Hull för den fortsatta resan mot N.Y. var kan jag söka på avgångar med passagerarlistor från Hull till N.Y.
hur lång tid tog en resa till N.Y. på den tiden t.ex. om det finns uppgifter på avgång resp. ankomsttid till N.Y.
Finns något mer fri sökplats som ni kan rek. har provat Family Search och inte fått ut något.
och till slut vart bar det hän i USA, hur letar man där?
Hälsningar Lasse J.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se