Hej!
Tack så mycket för upplysande svar, Åke och Gabriel!
Ja inte tänkte jag på att gå framåt i tiden, men här har de uppenbarligen skrivit adressen. Det var min mormors mor jag letade efter. Förstår jag saken rätt är det familjefadern som tas upp i fastighetslängden och inte eventuella hustrur och barn?
Jag tittade senare i jakt efter min mormor och måste säga att det inte var helt lätt att orientera sig i församlingsböckerna som är uppställda efter efternamn. Först flyttlängd och sedan till namnlistan och sedan till fastighetslängden där man inte självklart ser vilka som levde i familjen. Jag tror inte att det stod några gatuadresser från 1917 i vart fall.
Ej heller verkar det finnas något omfattande stöd från kommunen för att orientera sig i staden. I vart fall lyckades jag inte finna någon karta. Där har jag större tur med Linköping där det finns utmärkt kartstöd samt ett mycket rikt bildarkiv med goda bildbeskrivningar.
För övrigt tror jag vi är släkt, Gabriel. Jag förberedde ett mejl som nu förkommit. Kanske gällde det Hanarp i Eftra eller familjen Florman därikring.
Mvh
Lars Norrby