Hejsan Leif. Tackar för ett snabbt svar.
Grenen med Tyres går till våra dagar, min fru härstammar från dem. Sonen Johan Tyresson, född 1712 är hennes ana. Här har jag svårt att tyda födelseorten. Här nedan kommer mer fakta om familjen.
Tyres Gudmundsson. Född tvilling 1670 i Rössle, Gladhammar (H) (fl). Döpt 6 november 1670.
Far Gudmund Tyresson. Bonde i Rössle och Maråker, bägge i Gladhammar. Död 1 juli 1708 i Maråker, Gladhammar (H) (dl).
Mor Karin NN.
Gift 11 september 1707 i Gladhammar (H) (vl) med
Anna Jonsdotter. Drängen Tyres Gudmundsson i Maråker med pigan Annika Jonsdotter vid Hyttan. Far: Jon NN. Bosatt i Hyttan, Gladhammar. Född 1651 (åu). Död 1721 i Hyttan, Gladhammar (H) (dl).
Barn Gudmund Tyresson. Född 29 februari 1708 i Maråker, Gladhammar (H) (fl). Faddrar: Jöns Gudmundsson i Lund, Gladhammar (H). Olof Gudmundsson i Gladhammar, Gladhammar (H). Samuel Jonsson i Hyttan, Gladhammar (H). hustru Brita Börjesdotter i Maråker, Gladhammar (H). hustru Anna Persdotter i Maråker, Gladhammar (H).
Johan Tyresson. Bonde i Gladhammar, Gladhammar. Född 17 februari 1712 i Gladhammar (H) (fl). Död 12 maj 1776 i Gladhammar, Gladhammar (H) (dl). Gift 23 november 1735 i Gladhammar (H) (vl) med Karin Johansdotter. Bosatt i Gladhammar, Gladhammar. Född 16 maj 1713 i Gladhammar, Gladhammar (H) (fl). Död 9 december 1786 i Gladhammar, Gladhammar (H) (dl).
Om någon känner till Karin Johansdotters anor tar jag tacksamt emot uppgifter. Föräldrarna hette Johan Johansson och Anna Persdotter, de var bosatta i Gladhammars by.
Vänliga hälsningar Mats