Hej !
Jeg søger hjælp til mere viden om: Ines Maria Nathalia, som var min tipoldemor. Jeg har følgende oplysninger:
Hendes vielse
Ungkarl Peder Pedersen af Bidstrup. Pigen Ines Maria Nathalia Johansson, hos samme Jens Andersen, født 16de April 1860 døbt 20de April 1860 i Nicolai Menighed i Stockholm. Allhalm(?), confirm ibd. ifølge Præstebevis af 26de Februar 1879 i Allmanderyd. (ligger i Emmisløv Len)
(undertegnet af Hj Kuno (evt. Reno) Hofprædikant)
Indført 24. Oktober i flg. daabsattest 19. December 1864 har Inees Marie Nathalia intet efternavn og forældrene er ukendte. Attesten er underskrevet [det må være det svenske stednavn] hun siger at efternavnet stammer fra hendes plejefadersom hed Johanson, men af hvem hun ej er adopteret således at hun ej har ret til at bære navnet.
Fodby Kirkebog 1919 - 1936 Side 293 nr. 1 B
Død: 11. April 1923 Ines Marie Nathalia Petersen (døbt uden efternavn) Næstveds Bys Sygehus
Begravet: 15. April 1923 Fodby kirkegård ved sognepræsten
Bopæl Næstved Strandgade 7 Enke efter Husmand Peter Petersen Bidstrup. Født i Stockholm, Nicoliai Församlingen d. 16. April 1860. Dåbsattesten udviser at forældrene er ukendte
62 år gammel.
Udover hvad jeg har fra danske kirkebøger,har jeg fået lidt hjælp på Genline: Kilde: Stockholm, Storkyrkoförsamlingen CIA1:18, födde 1854-1860. Gid: 2702.270.39600.
Jeg vil gerne bede om hjælp til tydning af opslaget.
Jeg ved ikke hvornår hun er rejst fra Sverige, har søgt i Emibas.
Jeg vil gerne vide lidt mere om hendes plejefar, hendes forældre, hvis de kan findes, og hvis der findes flere oplysninger.
På forhånd tak.
Mvh. Merete.