Lars,
Tyvärr har jag inte funnit någon lösning på ditt problem. Jag har tyvärr inte tillgång till Balingsta födelsebok, men har sökt i CD-skivor och på nätet. På Söderskivan hittar man Anna Christina Andersdotter, f. 1825-08-18(11) i Lindesberg (T). År 1878 bor hon på samma adress som Fredrik Vilhelm, f. 1854-01-04 i Brännkyrka. Hon anges som trädgårdsmästaränka och dör 1900-08-18. Hon är då bosatt på Skånegatan 1. Om Fredrik Vilhelm finns mera uppgifter, bla yrket skomakare, utflytt till Tierp, hustru i Älvkarleby, kriminaluppgift. På CD:n Familysearch (mormonskivan) har jag hittat Carl Gustaf Waltin och hans hustru Anna Stina Andersdotter. Den 25.6 1849 föds barnet Carl Gustaf i Ingarö och året efter, 1850-05-23, föds Carl Gustaf i Adelsö. Några ytterligare uppgifter har jag hittills inte fått fram. Det kan det ju vara så att din Waltin inte är född i Balingsta utan att prästen av misstag fört in Balingsta. Han kan ju finnas i någon av grannsocknarna. Möjligen har han tagit namnet senare. Det som verkar lättast just nu är nog att följa Carl Gustaf bakåt i husförhörslängderna över Adelsö, Ingarö osv.
Hittar jag något mer så återkommer jag.
MVH
Lars Törneskog