Hej igen KG!
Ursäkta sent svar!
Dessvärre är Gunborg inte vid livet längre, hon dog 1978.
Oscar fick totalt 6 barn: Astrid (min mfm), Gunborg, Signe, Aina Karolina, Gustav och Sigrid. Den eda vid livet idag är Sigrid och henne har jag skickat ett litet kort och frågat, detta var 1-2 mån sedan och jag har inte fått något svar, kanske var det upprörande eller så kanske hon inte kan skriva och svara, jag vet faktikst inte, tiden får utvisa om hon kommer svara.
Tydligen har barnen till oscar (vet ej vilka) och ev mamman Augusta letat efter honom och tom åkt iväg till America (som min morfars sambo sa) och då fick jag adressen till Sigrid för att fråga henne mer om detta.
Gunborg var dock en av de döttrar som försvann iväg till America för att arbeta och åkte då till USA (jag har federal census kopior från 1930 och passagerarlistor sparade på datorn) men eftersom hon dog i Sverige tror jag inte hon hittade sin far.
Kul att du är långväga släkt med Gustav hur som helst, han har tydligen min mamma träffat någon gång som liten.
Jag har begärt en bouppteckning på Oscars pappa Nils Säll från riksarkivet men dem kunde inte hitta någon av olika eller flera anledningar så som att ingen upprättades, att dödsdatum och/eller dödsorten inte stämde eller något liknande.
Nils Säll var av resande släktet och jag vet inte om detta har att göra med Oscars försvinnande, det är väldigt svårt att finna honom i Canada efter att han kom dit 1927 hur som helst. Det sista jag vet är en anteckning på passagerarlistan att han Naturaliserades 9.5.35 sen är det helt blankt när jag söker efter honom.
(Meddelandet ändrat av rejjon 2012-05-01 10:58)