Hej Gunilla!
Ja, det verkar faktiskt som om vi har gemensamma anor. De dopvittnen du nämner, Lars och Ingrid Forsberg är med stor sannolikhet Olof Nilsson Forsbergs barn. Ingrid är född 1792 i Nordmark och Lars föddes i Rämmen år 1800. De övriga personer du nämner känner jag inte igen.
Så här ser Olofs familj ut:
Olof (1762-1846) var torpare och skomakare i Granberget, Rämmen och gifte sig 1789 med Britta Nilsdotter (1767-1838). Britta var född i Gåsborn, men växte upp i Damshöjden, Hällefors. Olof och Britta fick sex barn, men bara fyra överlevde, Nils (1789), Ingrid (1792), Lars (1800) och Lisa (1803). Ingrid gifte sig med Per Persson i Rämshyttan och Lars gifte sig med Ingrid Olsdotter från Gustav Adolf.
Lisa Forsberg, som var min farmors morfars mor gifte sig 1825 med smeddrängen Jan Svensson, f. 1801 i Bosjöheden, Rämmen. Lisa och Jan fick nio barn varav Petter Jansson, f. 1827 är min farmors morfar.
Petter Jansson var skogvaktare och gifte sig 1857 med Beata Mathilda Eriksdotter, f. 1829 i Grundsjöhyttan, Nordmark. Hon var dotter till bergsman Erik Magnusson. Han kom ursprungligen från Djuprämmen.
Av Petters och Beata Mathildas sju barn blev Emma Charlotta, f. 1863 min farmors mor. Hon gifte sig 1885 med Johan Viktor Magnusson från Dalkarlssjön, Rämmen. Han tog senare efternamnet Granberg (se där en liten likhet!). Familjen flyttade till Nykroppa 1891, där min farmor Märta, f. 1888 växte upp.
Hälsningar
Britt-Marie Gerdin