Hejsan.
Har lite material här nedanför jag önskar ni läser, om ni känner någon eller flera som håller på med forskningen eller är släkt med detta blir jag en väldigt glad man om ni kontaktar mig på:
[color=0000ff]nerstu-lp@swipnet.se[/color] Anna som gifte sig med Verner Zetterqvist i Dala Floda hade en dotter, Hilda Maria, som dog 1953 i Björbo, Dala Floda. Hilda Maria gifte sig och fick namnet Nordin, på hitta.se finns det några personer i Björbo som heter Nordin. Någon kanske vet något om släkten
Jag har suttit här i åtta månader pga att jag gjorde ett misstag av det första
förfrågan till utvandrarnas hus, den andra förfrågan gick det bättre än den förra, men slutresultatet blev ingenting... Nu tänkte jag att jag skulle dela med mig av de här uppgifterna till er, Ja, du Olle. Du har nog rätt att det här skulle ligga på Österåker Sörmland,
men det råkade bli i Småland eftersom vi har sista spåret därifrån. Och när vi inte
hittade spåret riktigt där, fanns det ingen annan utväg än att gå på nästa hjulspår
som är Spårlöst Försvunna i Amerika. Alla meningar och frågor är välkomna till mig.
När det inte har gått så bra för mig med utvandrarnas hus det var då som det blev
ännu mer spännande och ännu mer frågetecken, nu brinner jag för att detta ska
lösa sig. På ett konstigt sätt känner jag mig oxå delaktig eftersom min mm m i
Vingåker var avlägsen släkting till Kjerstin. Som har framlevnad släkting som är
mycket nära släkt som blir mf m till henne.
(0.2 k)