Hej, såg ert inlägg om Alexander Johansson, jag har också en i mitt träd, det lusiga är att han har också en syster som heter Augusta som emigrerar till USA och dit åker han minst en gång för att hjälpa sin syster, när hon blivit änka med många barn. Min Alexander och hans Hilma håller sig först i trakterna runt Floby, Trävattna, Ullene, Gökhem och Disarås. Min Alexander ser ut så här:
Alexander Johansson
Begravningsort: Hasslösa, Skara, Skaraborgs län, Sweden
Född: 26 juni 1873
Edsvära, Kvänum, Skaraborgs län, Sweden
Död: 3 april 1959 (85)
Hasslösa, Skara, Skaraborgs län
Son of Johannes Pettersson och Anna Larsdotter
Husband of Hilma Olivia Johansson Andersson
Father of Vendela Paulina Svensson (Johansson) (Carinas farmor); Nancy Linnéa Johansson; Lena Johansson; Konrad Anders Simeon Furåker Johansson; Alice Helga Olivia Johansson; Valborg Anna Maria Johansson; Agnes Gertrud Viktoria Furåker Johansson och David Valentin Furåker Johansson.
Brother of Johan Alfred Johansson; Sofia Anna Johansson Johansdotter; Frans (Frank) Gustaf Westburg (Johansson); Minnie Augusta Johnson Peterson; Emma Charlotta Johansdotter Johannesdotter; Emma Christina Johansdotter Johannesdotter; Amanda (Mandy) Emilia Johansson Nelson; Klas Wilhelm Johansson Johannesson; Albertina Lovisa Johannesdotter och Henriette Johansson.
Det är inte så att det blivit någon ihopblandning ?