Hej Maj-Brith!
Jag tackar dig så mycket. Skönt att det finns så hjälpsamma forskare! Jag har annars inte haft särskilt tur med mina efterlysningar på Gradman-släkten. Alltför många Gradman är fortfarande försvunna för mig.
Nu upptäckte jag faktiskt det här själv, så sent som förra månaden, och har bestämt mig för att kolla stenen vid tillfälle. Jag har även fått ett foto på Ekudden från en vän som bor i trakten. Känner du kanske till vad det rätta namnet är också? Som du kanske sett har jag noterat att det omtalas både som Ekhamra och Ekudden? Kanske du, som gammal Skallsjöbo vet?
Jag hade turen för några år sedan att hitta Jennys broders grav i Fröskog genom gravstensinventeringen och har sedan besökt och fotograferat den. Så gravstens-inventeringen håller jag noga koll på efter det. Gav förresten hela min forskning på den linjen till Hembygdsföreningen i Fröskog eftersom ordföranden i föreningen skyndade dit och frågade mig om släkten, när jag besökte kyrkan och frågade efter graven. Dom hade sina funderingar om varför en Gradman låg bland alla Sahlinare på gravplatsen. Så jag skickade ner en utredning till föreningen där.
TACK än en gång för din hjälpsamhet!
mvh
Essan