Snälla Astrid hade jag dig här skulle du få en stor kram!
Jag har åter igen varit inne på
www.slaktdata och försökt.
Denna gången gick det bättre, då jag kom underfund med att jag skulle markera personen och inte klicka som jag gjorde tidigare.
Men nu undrar jag om jag har rätt i min teori att.
Om jag söker efter ev. syskon till en person och ej vet om det finns några sådana.
Gör jag då så att jag söker upp föräldrarna till den kända personen och söker både före och efter detta dato på föräldrarnas namn?
Eller finns det någon annan metod som är bättre?
Vet du möjligen om det finns ett sådant arkiv för hela Sveriges land?(min make kommer från Dalarna)
Är det helt ideellt som folk ställer upp och gör detta fantastiska arbete med katalogiseringen ?
Jag har tittat på att ni har kommit väldigt långt frammåt i tiden och att några församlingar inte har kommit fram till år 1900 ännu.
Det finns ju även de som inte finns med alls ex. Partille som min moder kommer från.
Men jag antar att ni har några eldsjälar i er komun!
Jag har tänkt att gå in som medlem i någon släktforskarförening men funderar nu på om det skall bli RÖTTER eller föreningen släktdata.
Vad tror du att det är bäst att börja med om det ev. blir båda längre framåt i tiden.
Ja nu kanske du blir trött på alla mina frågor men det är så svårt när man inget vet och funderar
på vad som är bäst.
Hälsningar och tack Maj-Brith.