Lars,
Verkligen trevligt att just du svarade på min förfrågan krign Erik Nilsson, Bernshammar Hed.
Det är nämligen från din släktforskning jag har kommit vidare på min far och farfar sida.
Jag hade tidigare kommit fram till min farfars, farfar Lars(Stenström)Jansson/Wester f. 1806
Lars var nämligen under sina senare år anställd på Dylta Bruk, norr om Örebro.
Där fick han namnet Vester av bruksherren, som hade flera Jansson, och för att skilja dem åt fick de
nya efternamn. Därefter har alla i vår släkt, huvudsakligen bosatta i och kring Örebro, burit namnet Wester. Dock kom jag ej själv längre bakåt på denna sida av släkten, och gick därför in på Avbyrarforum för att söka efter Lars föräldrar, vilket jag snabbt fick uppgift om.
Sedan gick jag in på internet och sökte på hans föräldrar och fick nabb via din släkttavla, vilket gjorde att jag lätt kom tillbaka till mitten 1600 talet och Erik Nilsson Bernshammar Hed.
Jag blev verkligen imponerad av din forskning och det arbete som du lagt ned på detta.
Tror du att det är möjligt att komma längre på denna sida.
För din information kan jag nämna att jag har lagt in alla mina släktingar och anfäder på ett progran
My Heritage Family Tree program.
Hör gärna av dig jag bor i Strängnäs med telefon 0152-163 69 mail adress wester.hans@telia.com
Tack för hjälpen