Hej,
Jag är nära släkt med Samuel August och Per Erik Öberg, då Samuel var min mormors morfar. Har några foton och en tidningsartikel med honom (där han intervjuades på sin 90års dag) ifall ni skulle vara intresserade.
Samuel var gift med Klara Viktoria Säfström under endast ett år då Klara dog ung. Giftemålet vara mellan 1898-1899. De fick ett barn tillsammans, Hildur Ingeborg Öberg som dog år 1900. Då träffade Samuel en ny kvinna, Josefina Amalia Edström, och de fick tre stycken utomäktenskapliga barn. På dödsannonsen för Josefina så står hon dock so Josefina Öberg, så det är möjligt att de gifte sig på äldre dar eller så kallade bara sig Josefina för Öberg. Barnen växte upp i ett hus i Sundsvall som Samuel byggde för hand, medan han jobbade som stuveriarbetare i Sundsvalls hamn. Deras barn hette Fritjof Öberg (1904 - 1982), Ingeborg Öberg Handelsbiträde(1908 - 1977), Elin Viktoria Öberg (1910 - 1982), Klara Vilhelmina Öberg (1912 - 1969).
Jag sitter på mer info så hör gärna av er ifall ni är intresserade, eller ifall ni kan bidra med något till min forskning.