Jag har tittade på family search och hittade om Maria PERSDOTTER MORAE Pedigree
Female
--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 1642 Krokfors, Sundborn, Kopparberg, Sweden
Christening:
Death: 1702
Burial:
--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Master Pehr Family
Moraeu:
Sen hittade jag om samma person som du gav till mig släktens efternamn Moraeus och blev jag intresserad av efternamn! Sågs jag där idag att Maria Moræus Pedigree
Female
Event(s):
Birth: 1642 Mora, Kopparberg, Sweden
Christening:
Death:
Burial: 30 MAR 1702 Sundborn, Kopparberg, Sweden
Parents:
Father: Petrus Jonæ Helsingus Family
Mother: Catharina Henricsdotter Svedviensia
Måste vara fel föddes hon i Krokfors,Sundborn utan Mora istället inskriven Sundborn? Det är samma person?? Måste vara rätt att Marias föräldrar Petrus och Catharina? eller bäst att tittar på boken som kollar upp släktgrenar på korrekt om Marias familj? Jag tog chans att kollar upp family Search om det finns möjligt att samma person men det är samma efternamn trots dog hon 1702 det stämmer som hade jag kollade förut. Talar om att blev hon änka efter Gustaf Montin som dog 1696.
Hör av er om någon som kan säga att det är rätt person som söker jag ? och kanske det möjligt att ledtrådet till Marias föräldrar som hittar jag uppgifter om dem nu. Då kan jag letar vidare med hennes föräldrar? Om det är rätt person dotter till föräldrar så det är skönt att veta som hon dotter till paret Petrus och Catharina.
Mvh
Andreas Lindblom