Hej,
Jag söker information om Hildur Malvina Signhild Lantz, f 28 okt 1886 i Agnetorp församling. Hon var syster till Karl Oskar Emanuel Lantz, f 28 dec 1890 i Agnetorp, men hans födelse är också noterad i Gudmundrå (se inlägg daterat 7 maj 2008) dit familjen flyttade circa 1895.
Hildur emigrerade till Amerika 1906 och sen igen för den andra gången 1921. Jag har hittat passagerar listorna för båda resorna och hon flyttade troligtvis till Chicago. Tyvärr så har jag inte kunnat hitta någon information om henne här i USA eller när hon dog.
Jag söker också bekräftelse om Petter Andersson, f 24 dec 1811 i Foglås, Skaraborg, och Inga Cajsa Pettersdotter (möjligtvis Persdotter?), f 4 jun 1825 i Kyrkefalla, Skaraborg, var föräldrar till Hulda Josefina Pettersdotter, f 2 sep 1854 i Daretorp, Agnestorp socken. Hulda Josefina (gift med Anders Johan Lantz, f 1 jul 1857 i Hinneryd) var Hildur Malvina's mor. Enligt Husförhörslängder i Daretorp omkring 1850 så bodde Petter Andersson och Inga Cajsa i Torpet Snickaretorpet.
Jag emigrerade själv till USA för många år sen och bor numera i New York. Jag har precis börjat forska mina anor, så jag är hjärtligt tacksam för all hjälp.
Mvh
Agneta