ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Carl Gillman  (läst 409 gånger)

2001-01-03, 20:56
läst 409 gånger

Ingemar Löfgren

• Gäst
Hej!
Carl Gillman emmigrerade till Australien och gifte sig med Annie McDonald i Sydney. Senare flyttade dom till New Zealand.

Carl Gillman kallade han sig i Australien, hette kanske Guillerman, antagligen född före 1860 på Öland.

Tacksam om någon kan hjälpa mig.
MVH Ingemar Löfgren

2006-10-09, 22:51
Svar #1

Hans-Peter Andersson

• Gäst
Hej Ingemar!
Jag har lite uppgifter om en Gillman. (Min flickväns syster flyttade till Australien där  hon har en vän, Julie, som söker efter släktingar i Sverige).  Han hette John Gillman enligt hans barnbarnbarnsbarn i Australien Julie Manssen. Han var född 1837 i Sverige. Den 25:e Augusti 1852 seglade han från Bristol i England och ankom i Januari 1853 Port Phillip i Australien. Han var betitlad skomakare enligt skeppslistan. Han gifte sig någonstans i Victoria i Australien med Annie McDonald, född 1843. Dom fick två barn, Sophia och John. Sen åkte dom till New Zealand där dom bosatte sig. Där fick dom tre eller fyra barn till.  
Jag har inte adressen till Julie men kan nog ordna det.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se