Ingmarie, uppgifterna du fått från Folkräkningen har visserligen SVAR-volymsnummer, men de är en andrahandskälla och du får fler uppgifter om du istället lånar församlingsböckerna från Simtuna (du får då t.ex. födelsedatum, inte bara år, och uppgifter om flyttningar, dödsdatum, vigsel osv).
Om du går in på
www.nad.ra.se och väljer sök i NAD/Beställ mikrokort och sedan väljer Simtuna som valfritt sökord i sökmotorn, får du fram en lång lista där du bl.a. hittar Simtuna med en röd symbol framför (mellan Sevalla och Simtuna elektriska distributionsförening).
När du väljer den sidan visar det sig en förteckning över alla kyrkböcker från Simtuna. Under församlingsböcker (AIIa) hittar du församlingsboken från 1900-talet, Folkräkningen är en ögonblicksbild den 31 december 1900 ur den första volymen (två böcker) av dessa som täcker perioden 1895-1902. Församlingsboken är en efterträdare till husförhörslängden som du hittar under AI.
Du kan låna hem mikrokort med böckerna t.o.m. 1926. Som du ser av sidan finns det flera böcker för varje period, vilket gör det besvärligt att veta vilken du ska söka i om du bara vill låna hem en av dem - den där de finns med. Du kan därför börja med födelseböckerna (under C) där du förhoppningsvis hittar sidnummer för var familjen bodde då varje barn föddes.
Om föräldrarna fortfarande är i livet 1926 kan du antingen låna SCB-utdragen för avlidna i Uppsala län, de måste lånas år för år, och är endast tillgängliga för hemlån t.o.m. 1933, annars kan man själv läsa dem t.o.m. 1949 på Riksarkivet/Arninge. Annars kan du göra det som går snabbast, fråga Uppsala landsarkiv efter dödsdatum, då kan du också beställa bouppteckningen efter var och en av dem som talar om vilka barn som fanns i livet då, vad de hette och var de bodde.
Svaret jag gett är visst en utveckling av det jag gav dig den 18 april under
Simtuna. Jag tror fortfarande att du bör satsa på att få uppgifterna och bouppteckningarna från Uppsala landsarkiv.
Hälsningar,
Eva