Hejsan.....
Har idag skickat ett brev till Tho´r´s dotter, Donna Dunwoody, ja om det nu är hon som är dottern som bor på Thor´s adress i California. Det lär nog ta någon vecka innan jag får svaret då jag inte fann någon e-mail adress på henne.
Annars har denna dag bestått i att se på gamla fotografier; skriva upp namn, platser etc. vilket är en viktig del av släktforskningen. Måste passa på nu när min mormor Kajsa Emanuelsson är troligtvis den sista i livet som vet något om dessa fotografier.
Kajsa E. nämnde också att Fred skulle ha gift om sig med en norska vid namn Anni, Anne.
Helen likaså, med denna Algot Olson, men dottern Gertrude skulle vara hans.
Fred & Helen´s son Arthur trodde Kajsa E. skulle ha barn, men var inte säker.
Men det kan ju ev. bekräftas enl. Anne-Lee och henns nya uppgifter
Fred & Helen´s dotter Elinor skulle ha dött när hon var 7år,7månader,7dagar, enligt Kajsa E.
Anne-Lee:
Alla Fridolf´s syskon stannade i Sverige:
Petter/Hilmer blir bosatt i Backen Ärtemarks församling, tvister finns om hans födelsedatum: *1901 20/2 eller om det var 28/2,(+1995 20/10) kan ha samband med Fred´s födelsedata 1892 28/2 men ingen som kan klara ut det än i alla fall.
Anna Johansson make Adolf Johansson ligger begravda vid Ärtemarks(församling) kyrkogård, Valborg Johansson make Axel Johansson ligger troligtvis begravda vid Vårviks(församling) kyrkogård?, Frideborg Johansson make? ligger begravda vid antingen Laxarby(församling)kyrkogård eller Vårviks(församling) kyrkogård?
Josefina Johansson make Karl (Carl) ligger begravda vid Ärtemarks(församling) kyrkogård.
När det gäller föräldrarna så säjer min mormor Kajsa E, att fadern hette Emanuel Emanuelsson, mammans namn minns hon inte, bara att hon dog 1901/02, vet inte om han gifte om sej. Kajsa minns heller inga årtal ej heller om de ligger begravda vid Ärtemarks(församling) kyrkogård.
Men jag tror att Petter/Hilmer var deras sista barn?
Sen när det gäller Donna Dunwoody får vi se vem det kan vara. Har i alla fall skickat till Thor´s gamla adress, det kan ju vara den rätta Donna.
Jag har funnit 3 Shari Page igår:
S.P Phone 515-989-0397, eller S.P phone 207-924-5142, eller S.P phone 503-670-7743, denna sista S.P är den jag tror mest på.
Kan nämna min mormors syskon lite snabbt; helsyskon: Vitalis Johansson,ogift,född/död begravd på Ärtemarks(församling) kyrkogård, Holger Johansson?, ogift, född Ärtemarksförsamling, begravd ev. på Vårviks(församling) kyrkogård?.
Halvsyskon: Helene i USA, född i Vårviks församling, Kajsa Kullander (make Verner Kullander), född i ev. Vårviks församling, begravd på Töcksfors(Töcksmarks församling?) kyrkogård, Milda Svensson,(make?), foster barn (flicka), född i ev. Vårviks församling, begravd ev. på Molkoms (församling)kyrkogård?,Anna Karlsson (make?),barn: Ingabritt, Harry & Herbert, född i ev. Vårviks församling, begravd ev. på Åmåls(församling)kyrkogård, Henning Johansson, ogift, född ev. i Vårviks församling, ligger begravd på Ärtemarks(församling) kyrkogård, Ivar Svensson?,ogift kan ha ett barn (May Kämpe), född ev. i Vårviks församling, ligger ev. begravd i Göteborg, men var?
Harald Johansson, ogift, född ev. i Vårviks församling, ligger begravd på Vårviks(församling) kyrkogård.
Föräldrarna Johan Svensson och Mina Svensson ligger på Vårviks(församling) kyrkogård. När det gäller halvsyskonens resp mamma/pappa vet jag ej vem det är, Kajsa minns heller inget.
Tack än en gång för er information så här långt..
Med vänliga hälsningar
Anders.