Hej!
Jag har ett problem med att hitta en kvinna som enligt Emigrant CD;n untvandrade till Henning MN 1892-04-28, hon reser från Malmö tillsammans med sin man Nils Persson och sin 11-åriga dotter Amalia Persson, Själv heter hon Maria Magdalena Hucca, men på emigrant CD;n står hon som Maria M Huccat, Hon var 52 år när hon åkte o hennes man var då 58 år, fast i folkräkningen 1890 står han som född 1843 vilket gör att han borde varit 49 år när han utvandrade. Jag har på Ellis island hittat en Nils Persson som kom dit 1892-05-13 med båten Britannic den mannen var 51 år och på samma båt åkte en flicka Amalie Persson 11 år som står som bosatt i Liverpool, det gör även Nils. Detta är de enda som jag hittat som skulle kunna stämma på familjen, men mamman kan jag inte hitta, den enda som det kan vara på samma båt är en kvinna som står precis över flickan, en Maria Harricot, även hon boende i Liverpool, men felet är att det står att hon är 25 år istället för 52, kan det vara hon fast siffrorna är vända? Eller kan hon åkt en annan båt än de andra? Kan hon ha dött på vägen? Finns det någon som kan tipsa mig om varför hon är försvunnen?
MVH
Nina