Hej! Jag använder Disgen 8 och är nöjd med det programmet precis som många andra är (sedan kan olika program ha olika finesser man vill åt vid olika tillfällen, men det är en annan sak - det var inte det frågan gällde), och uppdaterad med de uppdateringar som finns på hemsidan - a & b.
Jag har Windows ME (450 MHz, tidigare 128 MB i internminne, nu 384 MB vilket är max i min dator och har kört problemfritt med båda minneskapaciteterna i kombination med Windows ME).
Jag hade tidigare en mängd fel med frysningar, låsningar och omstarter - när jag hade Windows 98 Second Edition installerad (Disgen i version 7 då). Efter ominstallering av Windows98SE försvann problemen, och strax efteråt uppdaterade jag till Windows ME. Jag har aldrig - peppar, peppar - haft problem med Windows ME som operativsystem, varken med Disgen 7 eller efter uppdatering till Disgen 8. Har du provat ominstallering med ME respektive av Disgen?
Något problem med resursfördelningen mellan olika program löstes genom uppdatering 8.0b (kom runt nyår) - men ditt problem låter som något annat, som inte alls är säkert att det har med endast Disgen att göra. Använde du Disgen 7 på datorn? Hade du aldrig problem då eller körde du Disgen 8 felfritt på en annan dator tidigare?
Har du kontaktat en fadder? Det är ju de som ska hjälpa till att lösa problem och inte Anbytarforum-läsarna - många faddrar finns ju även som Anbytarforum-läsare, men ev. problem kan ju lösas bättre (och fångas uppp bättre om det är nya problem) genom att kontakta på rätt ställe där också en större resursbas med lösningar finns.
Med vänliga hälsningar,
Eva Dahlberg