Jag ser nu att kommentarer har tagits bort från bild #45224. Det var någon som förtjust hade hittat en bild av sin farfar och hon hade även bett sin far titta på bilden, även han hade glatt sig åt bilden.
Eftersom att det i samma album #45176 även fanns en bild på ett ädre par Moström, som gott och väl skulle kunna vara föräldrar till mannen på bilden, skrev jag en kommentar direkt till kvinnan, att det fanns två bilder till med namnet Moström i albumet.
Många sådana här inhoppare har funnit sina bilder genom att skriva namnet i sökrutan på internet och då kommer, som i det här fallet, Erik Severin Moström upp bland alla andra J A Harnesks bilder (i Umeå eller Örnsköldsvik, jag kommer inte ihåg) Man ser då bara bilden och förstår inte att den ligger i ett album, alltså kan man missa andra släktingar.
Med min kommentar hoppades jag att hon skulle leta upp bilden igen och då se mitt anrop till henne. Nu är det borta! Tänk vad kul för kvinnan att kanske även få se en bild på sin ev farfars föräldrar. Det känns lite trist, faktiskt.
Ann-Mari Bäckman