Hej Torbjörn och Martin. Just nu så använder jag förbundets riktlinjer i min hjälp till PLF att tvätta filer som så småninom ska ges ut på CD. Jag tycker att det borde finnas fält för prästens löpnummer för året, dopdatum och faddrar, titel för faddern, för och efternamn, adress mm, dessutom ska allt vara sökbart. När jag har hittat mina gubbar å gummor så vill jag kunna söka efter om de har varit faddrar åt någon osv.... Dessutom så ska det framgå vilken källa som menas t'ex SCB CK5861 Kvillinge 8/10. Nu vet inte jag hur källan ska skrivas in i mina tvättade filer. Det käns lite dumt att om man ändå tar sig tid att skriva av kort så ska väl både födelse och dopdatum vara med.
Dessutom Martin, jag mejlade dig för några månader sen och ville ha en kopia av ditt program, men det var inte klart och låg på is. Jag behöver inte uppfinna hjulet en gång till om du redan håller på med ett pang program. Vilka funktioner har du byggt in? Går det att skriva ut eller kopiera valda delar av databasen, för det är väl en databas? Jag är mycket nyfiken =)
mvh/paul